• La vânzările cumulate de vehicule personale şi utilitare,
cota de piaţă a Grupului Renault a crescut uşor, până la 3,7% (+0,1
puncte): într-o piaţă mondială care a scăzut cu 4,7%, Grupul
Renault a înregistrat o scădere de doar 3,1% (2.309 milioane de
vehicule vândute).
• La vânzările de vehicule personale, Grupul Renault a
înregistrat o cotă de piaţă de 4,3%, ceea ce reprezintă o creştere
de 0,2 puncte: pe o piaţă aflată în scădere cu 4,2%, vânzările
Grupului au crescut cu 0,7% (2.032 milioane de vehicule
vândute).
• Marca Renault devine din nou a treia marcă a Europei
Occidentale, în special datorită succesului familiei Megane şi al
lui Twingo.
Pe piata vehiculelor utilitare, Renault este cea mai vândută marca
a Europei Occidentale, încă din 1998.
• Vânzările Dacia au crescut cu 91% în Europa, până la 214.500
unităti, atingând cota de 1,3% din totalul pietei. În Franţa,
Dacia a intrat în topul primelor zece mărci.
• Renault Samsung Motors a progresat cu 0,8 puncte în ceea ce
priveşte cota de piaţă, şi cu 31% în termeni de volume. Coreea de
Sud devine astfel a treia piaţă a Grupului Renault în 2009.
• Pentru prima dată în ultimii zece ani, Grupul Renault
înregistrează o scădere a vanzarilor in afara Europei, in urma
prabusirii unor piete precum Rusia si Romania. Grupul isi pastreaza
totusi 34% din vanzarile globale in afara Europei.
Primele 15 piete ale Grupului reprezinta 85% din vanzari. La
sfarsitul lui 2009, dintre aceste 15 piete, 11 inregistreaza
cresteri ale cotei de piata, una este stabila si trei se confrunta
cu scaderi ale cotei de piata.
Cota de piata a Grupului Renault a crescut pana la 3,7% la nivel
mondial. Intr-un mediu aflat intr-o crestere usoara, care ar trebui
sa se confirme anul acesta, Grupul Renault se asteapta la o scadere
a pietei europene de la 8 la 10%. Confruntata cu o perioada in care
ajutoarele guvernamentale vor ajunge la final, industria auto
ramane intr-o situatie dificila. Obiectivul Grupului Renault este
in continuare cresterea cotei de piata, in concordanta cu
performantele celui de-al doilea semestru al lui 2009 si cu
respectarea obiectivelor financiare.
In 2010, Groupul Renault va putea profita de atu-urile oferite de
produse pentru a-si creste cota de piata:
• Continuarea innoirii gamei cu noul Master (vehicule
utilitare), noul SM5, si gama completa Mégane (vehicule
personale).
• O gama Entry adaptata nevoilor pietei, ale carei vanzari sunt
in crestere, dupa cum dovedeste succesul marcii Dacia. Gama se va
completa odata cu lansarea noului Duster.